sunnuntai 1. tammikuuta 2012

Luetut kirjat 2011

Minulla on aina tapana kirjoittaa ylös kaikki kirjat mitkä olen lukenut. Ensimmäistä kertaa ajattelin listata ne yhdeksi kokonaisuudeksi ja katsoa mitä olen vuoden aikana saanut luetuksi.

Tammikuu
  • Sir Arthur Conan Doyle: Viimeinen kumarrus
  • C.S. Lewis - Taikurin sisarenpoika.
Taikurin sisarenpojan luin yhdessä päivässä kun olin vahtimassa serkkuni kissanpentua ja minulla oli tylsää. Yritin myös lukea Finladia-voittaja Nenäpäivää mutta se ei napannut.

Helmikuu
  • Vihkoni näyttää etten lukenut mitään. En edes muista miksi :(
Maaliskuu
  • Iam McEwan - Sovitus
Huhtikuu
  • Stieg Larsson - Miehet jotka vihaavat naisia
  • Stieg Larsson - Tyttö joka leikki tulella
Tykkäsin noista kirjoista mutta en todellakaan suosittele herkkämielisille sillä kirjoissa on hyvin rajuja kohtauksia, mm. hyväksikäyttöä ja väkivaltaa.

Toukokuu
  • Hannu Väisänen - Kuperat ja koverat
  • Francois Rabelais - Pantagruelin kolmas kirja
Molemmat luin kirjallisuuden pääsykokeita varten. Väisäsen kirja oli selkää Finlandia -materiaalia, enkä minä ole yleensä innostunut Finlandia-kirjoista. Rabelaiksen kirja oli mielestäni todella hauska ja poikkeava siihen mitä olen yleensä lukenut.

Kesäkuu
  • Stieg Larsson - Pilvilinna joka romahti
Kaksi muistoa tästä kirjasta: Kummini näki keskeneräisen kirjan yöpöydälläni lakkiaisten aikaan ja jaksoi koko juhlan ajan muistuttaa minua kuinka ne eivät ole lastenkirjoja. Luin kirjan loppuun lentokoneessa matkalla Lontooseen.

Heinäkuu
  • Michael Ende - Tarina vailla loppua
Tämän kirjan aloitin Helsingin lentokentällä kun olin saapunut Lontoosta. Luin tässä kuussa myös CP Coulterin kirjoittaman Dalton-nimisen ficin. Se oli niin pitkä että se on mainitsemisen arvoinen.

Elokuu
  • J.R.R. Tolkien - Hobitti, eli sinne ja takaisin


Syyskuu
  • Leena Laulajainen - Raut Jootinpoika ja haltiakivi
  • Suzanne Collins - Nälkäpeli
  • Suzanne Collins - Vihan liekit
Laulajaisen kirjaa aloin lukemaan töissä erään tylsän hetken vallitessa. Kirja olisi ollut trilogian alku, mutta enpäs lukenut trilogiaa loppuun kun aloin syventyä toiseen sellaiseen.

Lokakuu
  • David Levithan - Boy Meets Boy
  • Suzanne Collins - Matkijalintu
  • J.K. Rowling - Harry Potter ja viisasten kivi
  • Alice Sebold - Oma taivas


Marraskuu
  • Phil Swartzmann - How To Marry A Finnish Girl
  • J.K. Rowling - Harry Potter ja salaisuuksien kammio
HTMAFG oli lahja amerikkalaiselle tuttavuudelle ja halusin lukaista kirjan ensiksi läpi että tietää mitä on lähettämässä rapakon taakse.

Joulukuu
  • Yrjö Kokko - Pessi ja Illusia
  • Sara Gruen - Vettä elefanteille
  • Astrid Lindgren - Veljeni, Leijonamieli
Yhteensä 22 kirjaa, mikä tekee 1,83 kirjaa kuukaudessa. Kursivoidut kirjat uudelleenluettuja. Ei mitenkään kovin huimasti. Muistan kuinka luin helposti viisi kirjaa joka kuukausi. Tämä tosin oli yläasteella jolloin minulla ei ollut niin paljon muuta tekemistä ja jolloin valitsin luettavat kirjani vähemmän kriittisesti. 

Lainatakseni Tumblrin malliblogin esimerkkipostauksista löytynyttä lainausta:
"It does not matter how slow you go so long as you do not stop."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...