tiistai 7. helmikuuta 2012

Piirustusprojekteja

Lupasin tammikuussa esitellä yhden piirustusprojektin joka minulla on meneillään. No, tavallaan niitä on kolme, joten esittelen ne nyt.

1. Haaveilija

Tämä on itseasissa vain yksi piirustus, josta muodostui minulle ikuisuusprojekti sillä en vain millään meinannut saada sitä valmiiksi. Aloitin sen viime joulukuussa työpaikalla. Sinne tuli joka torstai uusi anna-lehti, ja sen lukemisesta muodostui minulle tapa josta sain hieman kuittailuakin ("JOKO SE POSTIMIES TOI ANNAN?") Erään viikon lehdessä oli muotikuvia, joista yksi kiinnitti huomioni. Yleensä iltapäivisin töissä alkoi olla jo tekemisenpuutetta, joten piirtelin silloin aika paljon.

(Pitsimekko johon malli oli pukeutunut yli yli 800 euron arvoinen käsin virkattu mekko)

Melko pian sen jälkeen kun olin tuonut luonnoksen kotiin, väritin sen tusseilla yksinkertaisesti:

(Ja tumblr komeasti taustalla)

Tuollaisena sitten kummitteli työpöydälläni koko joululoman ja ajattelin kokoajan että pitäisi joskus viimeistellä se. En kuitenkaan meinannut millään saada sitä aikaiseksi, vaan sain aina uusia piirustusideoita.

Viimein viime viikonloppuna vihdoin otin esiin puuvärit ja aloin varjostaa piirustusta. Skannasin ja lisäsin devianartiin, tässä lopputulos:


2. Taidekoulun lopputyö

Olen käynyt taidekoululla 7-vuotiaasta saakka, joten nyt on vihdoin ja viimein aika sanoa hyvästit sille rakennukselle. Voisin aivan hyvin vain jättää ilmoittautumatta seuraavalle vuodelle, mutta omistan sen verran perfektionismin vikaa että kun on mahdollisuus tehdä lopputyö, aion sen myös tehdä. Vaikeinta on ollut aloittaminen, mutta pikkuhiljaa olen edistynyt.

Mietin pitkään missä olisin niin hyvä että olisin lopulta edes jokseenkin tyytyväinen lopputulokseen. Eniten olen piirrellyt ihmisiä (lue: fan artia) joten päätin että voisin vaikka kokeilla kuvittamista. Valitsin neljä satua ja aion kuvittaa ne. Jos minulle jää aikaa, aion skannata nämä kuvat ja taittaa oikean satukirjan. Satukirja sitten olisi se lopullinen viimeistelty lopputyö. Siitä minulla ei ole ollenkaan mitään piirustusmateriaalia vielä näyttää, mutta lupaan julkaista jotain kunhan ne alkavat olla valmiita.

3. Pin up Glee

Toisiksi uusimmassa Glee-jaksossa näimme hienoja vintage uima-asuja, joista sain inspiraation piirtää kaikki Glee-tytöt pin up versioina. Tästä voi tulla mukavaa vastapainoa satukuvitukseen.

Tein tänään eräänlaisen harjoituksen tyylistä jota aion käyttää. Aion värittää suuret pinnat tusseilla ja lisätä varjostuksia ja yksityiskohta puuväreillä.


Näitä sitten odotellessa :)

---

Olen lukenut muutaman uuden kirjan, ja ajattelin edelleen kirjoittaa jotain Avatar: The Last Airbenderistä ja Nightwishin uudesta levystä. Nyt täytyy vain ottaa itseä niskasta kiinni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...