keskiviikko 18. huhtikuuta 2012

Ensi elokuussa tapahtuu: Lady Gaga

Viikko sitten olin matkalla kampaajalle kun kuulin auton radiosta uutisen että Lady Gagan seuraava maailmankiertue pysähtyy myös Suomessa. Saatoin jopa sanoa ääneen "Jes!" sillä tätä uutista olin odottanut siitä lähtien kun kuulin että pian aletaan julkistaa hänen kiertueensa paikkoja ja päivämääriä.

Kuulin, että liput tulevat myyntiin 16.4. Olin koko viikonlopun reissussa, joten olin hieman huolissani heräänkö maanantaiaamuna ajoissa.

Sunnuntai-iltana isoveljeni tuli lainaamaan minun herätyskelloani. Hetken päästä muistin aamuiset suunnitelmani ja sanoin hänelle että tarvitsisin herätyskelloani juuri seuraavana aamuna. Hän kysyi mitä suunnittelin ja minä kerroin, mutta hän silti otti herätyskelloni.

No, kännykän herätys siis käyttöön.

Aamulla muistan ottaneeni uuden kännykkäni käteen, mutta en muista mitään herätyksestä. Havahduin siihen kun isoveljeni kävi tuomassa herätyskellon huoneeseeni takaisin. Äkillinen paniikki: paljonko kello? 8:25!

Onneksi olen mestari lentävissä lähdöissä: skippaa kaikki tarpeeton, kuten aamupala, ja huolehdi vain että vaatteet on päällä eikä otsatukka sojota joka ilmansuuntaan. Kysyin samalla kun vedin sukkahousuja jalkaan onko auto käytettävissä. Isoveljeni ehkä tunsi syyllisyyttä myöhästymiselleni joten hän päätti tarjota minulle kyydin keskustaan niin ettei minun tarvitse käyttää aikaa parkkipaikan hakemiseen.

Autossa tekstarin kavereilleni jotka olivat heränneet ajoissa ja menneet jonottamaan Stockmannin eteen. Ilmoitin olevani eeppisesti myöhässä mutta onneksi matkalla.

Kello 8:55 loikkasin keskustassa liikennevaloissa autosta ulos ja juoksin koko Stockmannin ympäri pääovelle.  Kaverini olivat aivan jonon ensimmäisinä. Tunnen ehkä hieman syyllisyyttä että liityin heidän joukkoonsa vaikka tulin niin viime tipassa, mutta kuuluin samaan porukkaan ja he olisivat kuitenkin sanoneet lipunmyyjälle saman lukumäärän lippuja, ihan sama milloin minä olisin ehtinyt juosta paikalle.

Kello 9:00 Stockmannin ovet avattiin. Lipunmyyntipiste on varmasti aivan tahallaan laitettu kolmanteen kerroksene ja kaikista kauimmaiseen nurkkaan että varmasti kaikkien muiden kaupunkien asukkaat ehtivät ostaa halutut keikkaliput ensin. En ole koskaan ennen juossut minkään asian takia kaupan kassalle, en koskaan. Mutta pakkohan sekin on joskus kokea. Melkein ei meinannut pokka pitää kun liisin kavereiden kanssa liukuportaita ylös.

Jo noin 9:05 kaikki permantopaikat olivat menneet, mutta minä sain sellaisen.


Kun kuulin ensimmäisiä Lady Gagan biisejä, en olisi ikinä uskonut että joskus vielä juoksen lippupisteelle saamaan hänen keikkansa lipun. Itse asiassa, vihasin Poker Facea. Vitsailin kavereideni kanssa hänen laulujensa sanoista.

Mutta sitten Born This Way tapahtui. 



1 kommentti:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...