torstai 17. toukokuuta 2012

Kesän projekti

Minulle on vuosien saatossa kertynyt aika iso kasa kirjoja, jotka olen saanut lahjaksi tai ostanut itse mutta joita en ole sitten ikinä lukenut. Ei kirjoissa mitään vikaa ole, olen vain aina sattunut löytämään kirjastosta jonkun toisen kirjan tai minulla on ollut paljon muuta tekemistä. Näin ollen kirjahyllyyni on alkanut kasaantua kirjoja joita en ole joitain edes avannutkaan.

Ja tämähän ei ole hyväksyttävää. Tämän kesän tavoitteena on lukea kaikki nämä kirjat.


Osan kirjoita itseasissa olen lukenut ja pidin niistä sen verran että kun törmäsin edulliseen versioon kirpputorilla tai kirjakaupassa, päätin ostaa sen itselleni. Haluan myös lukea nämä kirjat, jotten olen ostanut niitä ihan turhaan.

Lista kuuluu näin:
Laila Hietamies: Koivu ja tähti
Ursula K. Le Guin: Maameren tarinat 1-4
Nick Vujicuc: Ra(a)jaton elämä
Emily Brontë: Humiseva harju
Rudyard Kipling: Viidakkokirja
C.S. Lewis: Paholaisen kirjaopisto
Helvi Hämäläinen: Säädyllinen murhenäytelmä
Hannu Rajaniemi: Kvanttivaras
George R.R. Martin: Valtaistuinpeli
Douglas Adams: Linnunradan käsikirja liftareille (ja jatko-osat)
Jari Tervo: Layla
Dan Brown: The Lost Symbol
Diane Setterfield: Kolmastoista kertomus
Anne Rice: Veren vangit
Mary Shelley: Frankenstein
John Green & David Levithan: Will Grayson, Will Grayson
Oscar Wilde: The Importance of Being Earnest ja muita näytelmiä
Victor Hugo: The Hunchback of Notre Dame


Okei, myönnän, minulla on hyllyssä myös Tolkienin Silmarillion, mutta se on siellä vain koska perin isoveljen kaikki Tolkien-kirjat hänen muuttaessaan, TSH ja Hobitti -pakettiin kuului myös Silmarillion mutta vaikka en viisti kirjaa poiskaan heittää ihan vain TSH-faniuden nimissä, en kuitenkaan aio vielä lukeakaan sitä.

Olen myös tavallaan jo aloittanut tämän projektin. Kuvassa kuuluisi olla Oscar Wilden Dorian Grayn muotokuva, Sir Arthur Conan Doylen A Study in Scarlet and The Sign of the Four ja Alexandre Dumasin Monte Criston kreivi, mutta olen jo aloittanut molempien lukemisen.

Tässä kasassa riittää lukemista. Kuusi kirjaa kuukaudessa. Minua myös kiinnostaisi lukea lisää Ian McEwanin tuotantoa. Ehkä en aseita mitään absoluuttista rajaa, pääasia kuitenkin on tarina eikä kirjojen pikaläpiluku. Kunhan vain saan näitä edes jonkin verran luettua. Lupaan raportoisa kesän aikana.

5 kommenttia:

  1. Huhh, tuossa on työsarkaa... Onnea urakkaan! Itse en uskaltaisi ryhtyä samaan - hyllyssä on sen verran monta kummitätien ostamaa ja minun epäkiinnostavaksi toteamaa teosta, että hukkuisin niihin... :P

    VastaaPoista
  2. Jos teet tuon kesän aikana nii ostan sulle yhden kirjan luettavaksi lisää.... :DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. It's a deal :D (Tosin sanoin tuossa jo että mieluumin luen sen verran miltä tuntuu enkä sillä periaatteella että pakko kahlata kaikki nopeasti läpi)

      Poista
  3. hui tekis kyllä mieli lukea tuo veren vangit joskus :D

    ps. miks sulla ei lue tuolla 'cannot wait' listalla gagan keikkaa ;--)?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Veren vangit oli kiva kirja, ainakin ekalla lukukokemuksella! Se on jännä koska siinä ei ole lukuja ollenkaan, se on vaan yhtä pötköä, niin sitä on vaikea laskea käsistä :D

      En ole vähään aikaan päivittänyt mun cannot wait -listaa. Pitäisi päivittää! Tuolla mun tiedoissakin lukee näköjään vielä että oon hehkeä 19-vuotias. *menee päivittämään*

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...