sunnuntai 24. kesäkuuta 2012

Kuvia

Kuten edellisessä postauksessa mainitsin, olin tosiaan matkustelemassa noin viikko sitten. Ajattelin ensiksi että laittaisin matkalla ottamia kuvia edellisen postauksen sekaan, mutta totesin sitten, että se olisi liian sekavaa, joten teen kuvista oman jutun.

Reissuni alkoi Tampereelta, jossa kävin suomen kielen pääsykokeissa. Pääsykoe meni ihan hyvin, mutta olisin odottanut sen tuntuvan helpomalta koska luin siihen kuitenkin todella paljon. Pääsykokeen jälkeen olisin ehtinyt klo 15 lähtevään junaan, mutta se oli aivan loppuunmyyty, joten jouduin lähtemään myöhemmällä. Päädyin siis Coffee Houseen juomaan moccachinoa ja syömään bagelia. Piirsin samalla mallista katsoen Sherlockin.

Junamatkalla kuuntelin Nightwishiä, ja sen uuden levyn hieman vinksahtanut sirkusmeininki inspiroi piirtämään tällaisen.

Tulin kotiin puolen yön maissa ja ehdin juuri ja juuri viimeistellä pakkaamisen ja nukkua muutaman tunnin kun aamulla kello 9 minua odottikin jo lähtö rippileirille yövalvojaksi. Leirin alku oli hyvin aurinkoinan, ja istuskelin paljon pihalla ja piirsin muun muassa tämän kuvan.

Tämän kuvan otin lähettääkseni sen kaverille WhatsAppilla.

Yövalvojat oli tänä vuonna majoitettu toiseen leirikeskukseen tilanpuutteen ja nukkumisrauhan vuoksi. Leirikeskus oli ehkä noin kilometrin päässä, joten olimme toisen yövalvojan kanssa ottaneet leirille pyörät mukaan. (Bussikuskin ilme oli hämmästynyt kun saavuimme lähtöpaikalle pyörien kanssa ja ilmoitimme että niiden on vielä mahduttava tavaratilaan mukaan.) Tämän kuvan otin neljältä yöllä juuri ennen kun olimme menossa nukkumaan toisena iltana(aamuyönä). Heitimme hieman vitsiä mökin hyvin heikonnäköisen perustuksen takia. Pelkäsimme, että se sortuu sillä aikaa kun nukumme.

Mökki oli erämökki jossa ei ollut omaa WC:tä eikä juoksevaa vettä. Sähköt sentään oli. Sähköpatteri vain kuumeni aivan liian kuumaksi emmekä osanneet säätää niitä, joten pidimme niitä pois päältä, minkä seurauksena mökkiin pääsi kosteutta sisään ja lakanat olivat sen seurauksena kosteat. Leirillä puhjennutta flunssaa ei ollenkaan helpottanut tämä fakta. Mökkiin myös kuului ihan jokainen ääni, ja tietenkin lintujen piti laulaa halki yön.

Tämänkin otin aamuneljältä, sillä aivan mökin vierestä lähti Karhunkierros, ja tämä kallio oli yksi ensimmäisistä siellä olevista maisemista. Maisema oli kyllä paljon vakuuttavampi paikan päällä kun näin valokuvassa.

Noin leirin puolessa välissä iski leirin puolivälin masennus (muutaman tunnin mittainen) jonka aikana vain kuuntelin Vesselsiä ja piirsin tämän Molly Hooperin.

Taisi olla kolmanneksiviimeinen ilta kun olin saanut tyttöjen puolen hiljaiseksi ja lähdin käymään poikien puolella sijaitsevalla toimistolla hakemassa pahvia kun huomasin että ulkona on aivan vaaleanpunaista. Taivaalla näkyi myös vaaleanpunaisia pilviä vasten kaksoissateenkaari, josta en valitettavasti saanut lainkaan oikeuksia tekevää kuvaa. Tässäkin kuvassa on vain kalpea vaaleanpunaisen häivähdys siitä kuinka vaaleanpunaista ulkona silloin oikeasti oli. Ehkä se on sitä Lapin värimaailmaa jota ei kotona niin usein näe.

Toiseksiviimeisen illan aikaansaannokseni. Pakko myöntää, että tytön asu on inspiroitunut minun silloisesta asustani, tosin minulla ei ollut kuvioituja sukkahousuja ja paita oli paljon pidempi.

Piirsin joka yö tyttöjen puolen opetustilaan jonkinlaisen viestin tytöille, jotka kulkivat aina aamulla opetustilan läpi aamupalalle. Ensimmäisenä iltana piirsin Justin Bieberin, toisena Robinin, kolmantena Antti Tuiskun ja sitten Edwardin. Edward sitten sai jäädä koko loppuleirin ajaksi taululle komeilemaan. Tai "komeilemaan".

Mitä muuten lukuhaasteelleni kuuluu? Olen lukenut noin 300 sivua Valtaistuinpeliä. Olen noin kaksi vuotta sitten aiemmin jo lukenut sen, mutta en muista juurikaan mitään. Sen verran vain, että muistan hahmot nyt paljon paremmin, joten näen tämän vain plussana. Olen ihan mielissään kirjan liitteistä ja kartoista ja fanitan aika paljon Tyrion Lannisteria ja Jon Nietosta. Tai Snow'han se on englanniksi.