sunnuntai 7. lokakuuta 2012

Blogi 1v!

Mietin jonkin aikaa, miten voisin juhlistaa vuoden kestänyttä bloggailua. Oikeasti kuitenkin olen blogannut paljon kauemmin. Perustin ensimmäisen Todella vaiheessa -blogin vuodatukseen yhdeksännellä luokalla ja se oli alunperin sarjakuvablogi. Pikkuhiljaa kuitenkin kävi selväksi, että sarjakuvat eivät ole ehkä minun juttuni, joten siirryin pikemminkin tekstimuotoiseen blogiin jonne postailin välillä kaikkea mitä olen piirtänyt. Pikkuhiljaa sekin jäi, ja kun siirryin bloggeriin, olen vain kokoajan siirtynyt kohti kirjabloggaamisen maailmaa. En kuitenkaan halua olla puhdas kirjablogi, vaan kirjoitan mistä haluan, kuten vaikka TV-sarjoista.

Päätin näin 1 vuoden bloggertaipaleen kunniaksi palata vähän juurille ja postata jälleen kerran yhden piirustuken vaihe vaiheelta.


Päätin pitkästä aikaa tehdä jotain vähän isompitöistä Gleehen liittyvää fan artia. Minulle jäi viime keväältä kauheasti ylimääräistä mustaa kartonkia taidekoulun lopputyön jäljiltä, joten olen yrittänyt käyttää sitä aina jonnekin. Viime aikoina olen kiinnostunut entistä enemmän mustalle paperille piirtämisestä. Kun olin saanut idean tätä kuvaa varten, tajusin että musta paperi palvelisi ideaani parhaiten. Ylläolevasta kuvasta näkee että aluksi luonnostelin lyijykynällä ja aloitin sitten värittämisen.

Tein ensiksi taustan, mikä oli mukavan terapeuttista värittämistä ilman että tarvitsisi huolehtia että pilaa kasvonpiirteet tai hiukset.

Jos vertaa edellistä kuvaa tähän ylläolevaan kuvaan, huomaa että olen vielä muuttanut Kurtin kasvoja. Jostain syystä en vain saanut hänen kasvojaan onnistumaan, ja vaikka piirsin kasvot monta kertaa uudestaan, en ole 100% tyytyväinen lopputulokseen.




Yleensä kun olen saanut piirustuksen valmiiksi, annan sen olla hetkn rauhassa ja katson sitä uudelleen vasta parin tunnin kuluttua tai seuraavana päivänä. Silloin huomaa aina paremmin jos on jotain korjattavaa. Tällä kertaa päätin muuttaa hieman toista polvea ja tehdä punaisesta ruusukimpusta hieman näkyvämpi.

Sitten onkin skannauksen aika. Skannaus on aina kamala vaihe, sillä tuntuu että kone tappaa kaikki värit aivan kokonaan.

Tämä skannaus on täysin käsittelemätön versio.


Ja tämä taas käsitelty versio joka päätyi DeviantARTiin. Yleensä pidän alkuperäistä piirustusta koneen näytön vieressä ja koitan saada kaikki värit mahdollisimman lähelle alkuperäistä. Joskus joudun sumentamaan joitain kohtia joita skanneri on tehnyt rakeiseksi tai aivan manuaalisesi värittää liian harmaiksi jääviä kohtia mustemmiksi.

Kuvan aiheesta en sano kauheasti, mutta jos olet katsonut Gleen neljättä kautta, saatat hyvinkin arvata.

4 kommenttia:

  1. FEELS! Mutta ihana kuva tykkään tosi paljon siitä että Kurtilla on molemmat kimput ja siitä että tuossa on just tommonen pohtiva ilme! Tai siis nii! :D Selkeä ei tämä viesti kyllä ole.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoa että juuri ne asiat joitka ovat kuvan pointti kiinnittävät huomiota :D

      Poista
  2. Onnittelut blogille! Aaagh, joku osaa piirtää mustalle paperille...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Omasta mielestä oon vasta harjoitteluvaiheessa, mutta kiitos kuitenkin! Musta paperi on mun uus innostus.

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...