perjantai 19. lokakuuta 2012

Kiinnostavia kirjastolöytöjä #2 ja muuta elämää

Sain vihdoin tänään luettua J. K. Rowliningin The Casual Vacancyn, mikä tarkoittaa että minulla on lupa alkaa lukea muita kirjoja. Aion kirjoittaa The Casual Vacancysta ajatuksia ylös hieman myöhemmin, kunhan olen toipunut kirjasta.


Nämä eivät tosin ole todellisia "löytöjä", sillä jokainen kirja on hankittu kirjaston sivuilta varaamalla. Yhtenä iltana istuin koneen ääressä ja tylsistyneenä tein hakuja kirjaston sivuille etsien vaikka mitä kirjoja. Päädyin näihin neljään.

Ensimmäinen on Cassandra Claren Langenneiden enkelten kaupunki, joka on jatkoa Varjojen kaupungit sarjalle josta tein jutun jonkin aikaa sitten. Odotan kirjaa hieman sekalaisin tunnelmin, sillä periaatteessa tarina sai jo päätöksen eikä minua jaksaisi kiinnostaa Claryn ja Jacen rakkauselämä, mutta Simon ja Alec ovat hyviä kannustimia jatkamaan. Odotan kirjan olevan yhtä omalla tavalla viihdyttävä kuin kolme aikaisempaa osaa.

Toinen on Sofi Oksasen Stalinin lehmät. Tähän minun pitäisi käydä käsiksi mahdollisimman nopeasti, sillä kirjasta on muita varauksia. Tämä on ensimmäinen Oksasen kirja jonka tulen tulemaan. Päätin jonkin aikaa sitten että minun pitää lukea enemmän suomalaista kirjallisuutta ja päätin aloittaa yleissivistämisen Oksasesta.

Susanna Kaysenin Girl, Interruptediin perustuvan elokuvan Vuosi nuoruudestani ostin joskus yläasteella aivan  satunnaisena heräteostoksena. Pidin elokuvasta ja olen katsonut sen useampaan kertaan, joten kun hetken mielijohteesta naputtelin hakukoneeseen tämän kirjan ja huomasin että se on mahdollista lainata kirjastosta, varasin sen saman tien. Kirja on melko lyhyt ja nopealla vilkaisulla kerronta on melko katkonaista (lyhyitä lauseta ja lyhyitä lukuja) mutta olen kuitenkin kuullut positiivista puhetta kirjasta.

Luin viime syksynä David Levithanin Boy Meets Boyn. Englanninkielisiä kirjoja on tosi huonosti saatavilla kirjastosta, joten Nick and Norah's Infinite Playlist oli ainoa David Levithanin (ja Rachel Cohnin) kirjoittama kirja jonka löysin. Lainasin sen saman tien.

Kaiken lisäksi minua on alkanut pahasti kummittelemaan tuo Linnunradan käsikirja liftareille kirjahyllyssäni. Mietin että ehkä lukisin jossain välissä sen ensimmäisen osan.

Ja sitten muihin aiheisiin, sanoo uutistenlukija. Olen tänä syksynä alkanut käymään maalaustunneilla koska valmistuin taidekoulusta eikä minulla enää ollut mitään harrastusta joka pitäisi taiteilua yllä. Kotona tulee liian usein vain piirreltyä lyijykynällä ja puuväreillä. Olen maalannut muutaman julkaisukelvottoman taulun, mutta tänä uusin maalaus on edes jotain. Minun kyllä pitää ostaa synteettisiä pensseleitä sillä ne pensselit joita opettaja suositteli ovat ihan surkeita pienten yksityiskohtien maalaamiseksi. Siksi maalauksessa oleva kello on paljon yksinkertaisempi kuin se mitä käytin mallina.


Törmäsin tähän alla näkyvään julisteeseen yliopiston käytävällä tällä viikolla. Vain ne jotka ovat katsoneet Doctor Whon kolmannen kauden tajuavat tämän kuvan.


Löysin kesällä sattumalta netistä hauskan nutella-suklaakeksiohjeen ja leivoin niitä. Nyt Annika halusi tehdä niitä samoja keksejä ja hengasin hänen seuranaan luentojen jälkeen. Kekseissä oli kuitenkin jotain vikaa ja ne levisivät koko pellin laajuudelle.




Saanko esitellä... yksi koko pellin levyinen keksi! Hyvin rasvainen sellainen. Kekseissä oli nimittäin liian vähän jauhoja.

1 kommentti:

  1. Taulu näyttää hienolta, varsinkin valoheijastukset tuossa kellossa, vau! Ja sitten tuo keksi... :'D

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...