torstai 1. marraskuuta 2012

Nyt on marraskuu

... eli toisin sanoi National Novel Writing Month. (Kirjoita 50 000 sanan mittainen tarina 30:ssä päivässä, 1667 sanaa päivässä)

Osallistuin NaNoWriMoon vuonna 2009. Vaikka voitinkin haasteen, eli sain 50 000 sanan rajan rikki, tarina oli aivan hirveä enkä haluaisi muistella sitä. Tänä vuonna päätin osallistua uudestaan, sillä minulla on ollut jo pitkään ihan potentiaalinen idea joka pitäisi vain saada oksennettua paperille. Idea on ollut olemassa jo varmaan yli vuoden, mutta nyt kun olen sitä enemmän hahmotellut vihkon sivuille, se on karannut aika pitkälle alkuperäisestä inspiraation lähteensä. Mutta sehän ei haittaa, tärkeintä on että saisin aikaiseksi edes jonkinlaisen onnistuneen kirjoittamiskokemuksen.

Tänään on marraskuun ensimmäinen päivä, joten olen jo aloittanut kirjoittamisen. Olen kirjoittanut jo yli 3000 sanaa, koska olen menossa viikonlopuksi reissuun joten minun pitää kirjoittaa sanoja varastoon. Vuonna 2009 nanoni oli melkein tuhoon tuomittu koska olin useammalla viikonloppureissulla.

En aio kauheasti kertoa itse tarinasta, mutta voin paljastaa että huomasin että tyylini saa vahvoja vaikutteita George R. R. Martinin kerronnasta, Steven Moffatin juonen rakenteesta ja Cornelia Funken kuvailusta.

Hahmogalleria.





Linkkejä:
Nanowrimo.org
Suomenkielinen wikipedia-artikkeli

Wikipediaa lainaten: "Suomeksi kirjoittaville osallistujille projektissa on selvästi enemmän haastetta kuin englanninkielisille, sillä englannin kielessä 50 000 sanaa on vielä lyhyt romaani, siinä missä suomeksi se on jo paljon laajempi kokonaisuus."

3 kommenttia:

  1. Mä osallistun tänä vuonna ensimmäistä kertaa NaNoWriMoon ja jännittää kovasti, mitä siitä oikein syntyy. Oon kyllä saanut paljon tsemppauksia ja oon päättänyt voittaa. :D

    Upean näköisiä noi sun hahmot! Osaisimpa itsekin piirtää, nyt olen tehnyt vain sanalliset kuvaukset hahmojen ulkonäöistä ja luonteista. Piirtäminen varmaan auttaa paljon hahmojen kehittämisessä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uu, ensikertalainen! Minullakin on ensikertalaisen olo koska edellisestä kerrasta on jo jonkin aikaa enkä silloin ollut nanowrimon virallisilla sivuilla.
      Tykkään piirrellä hahmoja koska se todellakin auttaa niiden kuvailussa. Ne on helposti kuvailla kun minulla on niistä jo olemassa kuvat :D

      Poista
  2. Tsemppiä kovasti haasteeseen, Reta! Henkilögalleriasi on huikea!

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...