tiistai 11. joulukuuta 2012

Tänä yönä: Hobitti

Nyt alkaa jo jännittää! Hieman yli tunti Hobitin yönäytökseen! Tuntuu, kuin ihan vasta olisin ollut ostamassa lippuja. Ihan kuin eilen olisin nähnyt ensimmäisen trailerin. Onpas mennyt nopeasti vuosi, vaikka silti tuntuu että olen odottanut ikuisuuden.

Alunperin ideana oli teemapukeutua, mutta laiskuuden vuoksi taidan tyytyä vain suihkunraikkauteen ja vaatteisiin joilla on mukava istua salissa. Tämä on ensimmäinen yönäytökseni, sillä viimeisimmät Potteritkin katselin vuotiksen faninäytöksissä jotka olivat päivällä ja TSH-leffojen aikana olin liian nuori.

Olin yläasteella todella kova Taru sormusten herrasta -fani. Olen tietenkin edelleen, mutta nykyään pidän niin monesta asiasta, etten enää omista kaikkea fanitustani vain yhdelle aiheelle. TSH-fanius aina putkahtelee aika-ajoin pintaan, kuten esim tänä iltana Hobitin muodossa.

Luin Hobitin oikeastaan aika myöhään, vasta viime vuonna. Muistan kuitenkin pitäneeni siitä ja innostuneeni toden teolla trailerista. Olin Rukalla sen ilmestymisen aikaan ja seurasin twitteristä ihmisten reaktiota siihen harmitellen, etten itse vielä pääse näkemään sitä. Olen sen jälkeen seurannut tarkkaan Peter Jacksonin Youtubeen lataamisia Production videopäiväkirjoja, jotka ovat olleet todella kiintoisia, sillä minua aina kiinnostaa tietää mitä kulissien takana tapahtuu. Olin myös tyytyväinen siitä, ettei Production-videoissa kauheasti haastateltu päänäyttelijöitä, sillä he saavat kyllä haastatteluaikaa nyt kun elokuva pyörii teattereissa.

Ei sillä, etten päänäyttelijöistä pitäisi. Martin Freeman on oikein mainio tapaus. Tutustuin häneen (näyttelijänä) vasta Hobitin trailerin nähtyäni kun aloin katsomaan BBC:n Sherlockia, jossa hän näyttelee John Watsonia. Odotan innolla näkeväni miten hän vetää Bilbon roolin. Hobitti kirjana pelasti Bilbon hahmon minun kohdallani, sillä TSH:ssa olin aina pitänyt häntä epämiellyttävänä hobittina, mutta Hobitti sai minut tajuamaan että hän on oikeastaan ihan mukava heppu josta tulee myöhemmin vanha ja kärttyinen sormuksen omistaja.

Pitemmittä puheitta... Toivon, että elokuva oikeasti on hyvä. Olen odottanut sitä kauan. Pakko myöntää, että uutiset elokuvan venyttämisestä trilogiaksi nostivat hieman epäilykset pintaan, mutta jos Peter Jacksonia on uskominen, kaikki lisäkohtaukset ovat suoraan Tolkienin muistiinpanoista ja liitteistä. Olen yrittänyt olla muodostamatta liian suuria ennakko-odotuksia. Aina jos odotan liikaa, se onkin liian vähän. Avoimin mielin kohti teatteria siis!

En muista, olenko näyttänyt jo tämän piiristuksen täällä. No, ainakin uusille lukijoille tämä voi olla uusi.
Viime keväänä piirretty. Olin silloin tähän erittäin tyytyväinen. Nyt... no, onhan se edelleenkin ihan ok. :)

1 kommentti:

  1. Minä myös, minä myös! Valmistaudun juuri yönäytökseen. Olen kaikki TSH:t nähnyt keskiyöllä ja perinnettä pitää jatkaa. Mukavaa leffayötä!

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...