maanantai 22. heinäkuuta 2013

Opiskelijaelämä, täältä tullaan!

Joku jo vähän kommentoikin, että tällaisista uutisista pitäisi kertoa näkyvästi blogissa, eikä vain mainita kuin ohimennen muun bloggauksen sivussa ;) No, täältä pesee. Luvassa on virallinen tiedoitus: minä pääsin opiskelemaan. Ensi syksynä olen suomen kielen opiskelija ja hyökkään teidän kaikkien blogeihin ja korjaan jokaisen pilkkuvirheen.

Joku pahan luokan stalkkeri on ehkä jo huomannut, että olen muuttanut blogin kuvausta. Ennen siellä luki "välivuosi", mutta eipäs lue enää. Olen myös maininnut asiasta twitterissä. Syy miksi en ole asiasta puhunut, on ollut se, että sain hyväksymiskirjeen kolmeen paikkaan, joten olen joutunut paljon miettimään, minkä paikan otan vastaan. Nyt kuitenkin on päätös syntynyt. Edessä on muutto toiseen kaupunkiin, ja se on suuri muutos minulle, joka ei ole koskaan ennen muuttanut.

En osaa sanoa vielä, mikä on blogin tulevaisuus. Tietenkin haluan jatkaa, koska blogilla on ollut iso merkitys välivuosieni aikana. Tottu puhuakseni, jonain päivinä tuntui, että ainoa asia joka esti päätäni hajoamasta oli blogitekstin kirjoittaminen. Välivuosien aikana olen ollut töissä kahdessa eri koulussa kouluavustajana, rippileireillä yövalvojana ja postilla kirjeiden lajittelijana, mutta aika paljon on tullut vietettyä aikaa työttömänä ilman tietoa tulevaisuudesta, kun edes kaupan kassat eivät huolineet töihin. Niinä päivinä, kun välivuosi turhautti toden teolla, blogitekstin kirjoittaminen sai minut tuntemaan, että teinpäs edes jotakin suhteellisen järkeväksi katsottavaa päiväni aikana.

Perustin tämän blogin välivuosieni aikana. En siis ole pitänyt näin aktiivista blogia ikinä kunnon opiskelun lomassa. Koska olen jonkin verran suomen kielen opintoja jo suorittanut avoimessa yliopistossa, saattaa olla, että ensimmäinen vuoteni on rennohko, mutta voi myös olla, että minut yllättää kiireinen opiskelijaelämä, jota en edes osaa aavista etukäteen. Kun aikoinaan siirryin yläasteelta lukioon, muistan että lukemieni kirjojen määrä romahti. Nytkin voi käydä niin. En vielä osaa sanoa.

Aion kyllä jatkaa bloggaamista, ei huolta! Bloggaus on kuitenkin merkittävästi tehnyt lukutahdistani ahkerampaa. Olen heinäkuuhun mennessä lukenut 42 kirjaa, kun viime vuonna luin kokonaisuudessaan 52 kirjaa. Se on kuitenkin tärkeä harrastus, jota en noin vain hylkää.

Sarjis napattu täältä: Source

Kun sain kuulla, että olen päässyt opiskelemaan, yksi ensimmäisistä ajatuksistani oli: noniin, nyt loppui kirjojen ostelu. Siksi tuo sarjakuva. Uusi kirjahyllyni alkaa olla jo uhkaavan täynnä, vaikka hankin sen vuosi sitten elokuussa. En tietenkään mene vannomaan täydellisen kirjanostolakon nimiin, Suomalaisen kirjakaupan lahjakortissani on vielä rahaa jäljellä, mutta nyt vihdoin ja viimein saan ehkä luettua hieman enemmän niitä kirjoja, joita hyllyyn olen ostanut, eikä uudet kirjat kurvaa edelle sen takia, että uusi on viehättävämpää. Samaan aikaan minun myös pitää lukea ne kirjat, jotka olen lainannut kavereiltani, jotta pystyn palauttamaan ne ennen kuin muutan.

Jep. Eipäs tässä muuta. Välivuodet ovat ohi ja syksyllä saan taas opiskelija-alennukset käyttööni. 

PS. Päivitin profiilikuvani uudempaan versioon.

11 kommenttia:

  1. Paljon onnea opiskelupaikasta! :) Hengenheimolainen täällä kirjoittelee, itse aloitan myös opiskelun nyt syksyllä välivuosien jälkeen. Kuten sinulla, myös minulla on edessä muutto toiseen kaupunkiin, mikä on sinänsä ihanaa, mutta toisaalta myös pelottavaa. Tsemppiä tuleviin haasteisiin!

    VastaaPoista
  2. Onnea uudelle opiskelijalle! :)

    VastaaPoista
  3. Paljon onnea opiskelupaikasta ja tsemppiä opiskelijaelämän aloittamiseen! Se on kivaa, NIIN kivaa. Kirjoittele nyt silti vielä blogiinkin aina kun ehdit ;)

    VastaaPoista
  4. Jes mahtavaa, onneksi olkoon! Ja uskoisin että blogi toimii hyvänä vastapainona opiskelujutuillekin.

    VastaaPoista
  5. Onnea munkin puolesta! Kyllä sille bloggaamiselle kummasti löytyy aikaa vaikka muuten tekemistä riittäisi (minä paraskin puhuja heh). Ja jos ei ehdi niin sitten ei päivitä, ihan vaan fiiliksen mukaan!

    Tsemppiä muuton sun muiden kanssa :)

    VastaaPoista
  6. Hyvä sinä! Toivottavasti et kuitenkaan täältä katoa :)

    VastaaPoista
  7. Kiitoksia kaikille onnistteluista! Vaikka vähän pohdinkin blogin tulevaisuutta, voin kyllä varmasti sanoa, ettei tämä blogi minnekään katoa opiskelujen takia. Päivitystahti saattaa vain harventua.

    VastaaPoista
  8. Wau paljon onnea uuteen kaupunkiin ja elämään sitten! Ikävähän siinä tulee, mutta saatan tulla vuoden parin päästä perässä :)

    VastaaPoista
  9. Onnittelut opiskelupaikasta! Mulla on sama homma edessä, muutto uuteen (ja isompaan!) kaupungiin edessä.. Jospa opiskelut ei estä blogin pitämistä, vaikka vähän hidastaisivatkin :)

    VastaaPoista
  10. Paljon onnea opiskelupaikasta :) Niin ja tsemppiä muuttoon, toivottavasti kotiutuminen uuteen kaupunkiin sujuu hyvin!

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...