torstai 19. joulukuuta 2013

Joululoman lukemisia


Nyt on kuulkaas niin, että minulla on alkanut joululoma! Joululomalla haluan lukea vain kivoja kirjoja. Toki minä aina pyrin lukemaan kivoja kirjoja, mutta koetin etsiä oikein niitä, mistä tiedän tykkääväni aivan varmasti. Sen kunniaksi kasasin pinoon kirjoja, jotka olen jo pitkään halunnut lukea ja aloitin urakan junamatkalla.

Pasi Ilmari Jääskeläinen: Lumikko ja yhdeksän muuta
Ehdin jo oikeastaan lukea tämän. Aloitin sen jo ennen joululoman alkua ja sain luettua junassa loppuun.

Joanne Harris: Pieni suklaapuoti
Hankin kirjan tädille lahjaksi, mutta totesin samalla, että vaikka olen elokuvan nähnyt, pitäisi minun myös kirjaversio lukea, varsinkin kun en muista elokuvasta juuri mitään. Pinkassa oleva kirja on se, joka on menossa lahjapaperiin, joten pitäisi kipittää kirjastoon hakemaan toinen kappale.

Douglas Adams: Linnunrata
Toivottavasti saan vihdoin luettua!

John Green & David Levithan: Will Grayson, Will Grayson
Joululoman lukuputki on hyvässä vauhdissa, sillä sain tämän kirjan muutama tunti sitten luettua.

J. R. R. Tolkien: Taru sormusten herrasta
Tavoitteenani ei ole lukea koko Sormusten herraa joululomalla, mutta koska ikuisuusprojekti on aloitettu, aion jatkaa sitä hitaasti mutta varmasti koko joululoman yli. Kuvassa oleva kappale ei ole minun pokkariversioni, joka ei pokkariudestaan huolimatta enää mahtunut matkalaukkuuni. Valitin asiasta jo twitterin puolella. Niinpä kaverini lainasi minulle oman kirjansa.

On päässyt käymään niin, että minulla on tällä hetkellä kolme kirjaa, joista voisin blogata. Pitäisikö blogata niistä jotain ennen kun siirryn seuraavaan kirjaan? Muutenhan tässä voi  mennä ajatukset ihan solmuun.

Minulle syntyi myös idea lukea vähän lisää John Greeniä. Muistaakseni minulla on vielä kaksi kirjaa lukematta ja ne olisi helposti saatavilla. Saa nähdä mitä oikeasti ehdin lukea.

4 kommenttia:

  1. Sinäpä olet päässyt jo hyvin lomakirjojen makuun. :) Olen lukenut näistä Pienen suklaapuodin, Linnunradan ja Taru sormusten herrasta, kaikki minusta hyviä!

    VastaaPoista
  2. Oi lomalukemisia. Minulla on huomenna vielä työpäivä ja sitten loma. Ja kirjat. Sen kunniaksi nautin täällä antibioottikuurista ja sairastamisesta. :D

    VastaaPoista
  3. Hyvältä näyttää kirjapino! :) Itse tässä just katselen, mitkä postaukset ovat jääneet syksyn kiiressä kirjoittamatta. Jospa tänään saisi jotakin aikaiseksi!

    VastaaPoista
  4. Pieni suklaapuoti jatko-osineen on aivan ihastuttava <3

    Greenin & Levithanin kirjasta en ole kuullut, mutta nuo Lumikko, Linnunrata ja Taru ovat minunkin luettavien listallani :)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...