sunnuntai 25. toukokuuta 2014

Siivouspäivän saalis

Olin täysin unohtanut, että tänään (lauantaina) on Siivouspäivä, joten kun menin piknikille kavereiden kanssa, olin aluksi hyvin hämmentynyt siitä, että kaikki puistoalueet olivat yhtäkkiä muutuneet torialueeksi. Pikniköinnin jälkeen kuitenkin löysin itseni tutkimassa kojuja. Eniten etsin mustaa nahkatakkia, mutta koska kaikki hienot olivat aitoa nahkaa ja siksi hyvin kalliita, jäin takitta, mutta löysin kaikenlaista muuta kivaa.


Nämä kaksi pokkaria maksoivat yhteensä 3€. Kultaisen kompassin olen jo lukenut, mutta halusin sen hyllyyni ja Krokotiilin keltaisista silmistä olen lukenut kirjablogeissa, mutta oikeastaan ostin sen siksi, koska kojussa sai juttuja ilmaiseksi tai kaupan päälle, ja niiden joukossa oli hieno käsikoru.


Nahkavyön sain kolmella eurolla. Ajattelin, että se voisi olla kiva asuste erilaisiin teema-asuihin. Koetan pikkuhiljaa kartuttaa itselleni uskottavaa steampunk-vaatekertaa ja tuo vyö voisi toimia oikein pätevänä asusteena seikkailuhenkiseen asuun. Käsikoru on se, jonka takia ostin pokkarin. En yleensä käytä käsikoruja, mutta sekin vaikuttaa sopivalta teemapukeutumiseen. Vanha valokuva jostain 1800-luvun lopusta tai 1900-luvun alusta tarttui mukaan muuten vaan, ehkä alan käyttää sitä kirjanmerkkinä.

Löysin myös kivan sinisen ja pitsisen mekon, joka kyllä on minulle melkein tunika, sillä olen 172cm pitkä ja kaikki vaatteet tuntuvat olevan mitoitettu 165cm pitkille, joten yleensä standartimitoitetut mekot ovat minulle lyhyitä. No, se on nyt tunika. En saanut otettua siitä hyvää kuvaa...

Siivouspäivässä piristävää oli se, että oikeasti näki myyjät. Pystyi helposti katsomaan, että hei, tuo myyjä näyttää tyypiltä, jolla voisi olla myynnissä minua kiinnostavaa tavaraa, ja usein siinä osuikin oikeaan. Hinnat olivat todella alhaisia ja jaossa oli myös kamalasti ilmaista tavaraa. Ihmiset todella haluavat päästä tavarasta eroon. Välillä se tavaran paljous kyllä alkoi ahdistaa. Niin paljon tavaraa, joita ihmiset eivät enää halua nurkkiinsa. Ja todella paljon Laila Hietamiehen/Hirvisaaren kirjoja.

Yhteensä näihin ostoksiini meni rahaa vaivaiset 16€.

8 kommenttia:

  1. Hyvä saalis! :) Harmi ettei minun paikkakunnallani järjestetä (näkyvää) siivouspäivää, kirjojen "metsästäminen" on aina kivaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, kaikki kirjapinot tuli vilkuiltua tosi tarkkaan. Enimmäkseen sieltä kyllä löytyi 80-luvulla julkaistuja historiallisia kirjoja, joista ei ollut koskaan kuullutkaan. Yleensä kirppiksiltä koetan bongata tuttuja kirjoja halvalla.

      Poista
  2. Harmittaa kun en kerennyt käydä tsekkaamassa Siivouspäivän tarjontaa. Olen tehnyt todella hyviä löytöjä aiemmin. Noh, elokuun Siivouspäivää odotellessa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, elokuussakinko on! Pitääpä muistaa!

      Poista
  3. Kivat ostokset, Reta! Siiivouspäivä olisi vallan loistava meidän nurkillekin...

    VastaaPoista
  4. Kivoja löytöjä! Siivouspäivä on kyllä kiva tapahtuma.

    VastaaPoista
  5. Kivoja ostoksia. Luin Pullmanin kirjan viime vuonna uudestaan ja pidin siitä edelleen. Pitäisi joskus lukea myös loput osat jälleen, mutta niiden uusintaluku on vain jäänyt. Katherine Pancolin kirja on minulla lainassa. Jos ehdit lukea kirjan ennen Turun kirjamessuja ja innostut, messuilla olisi mahdollisuus nähdäkin Pancol. :)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...